контрольні роботи для 5 класу
Діагностична контрольна робота
Варіант 1
Початковий рівень
1. У рівності 25 + 40 = 65 число 65 є:
а) доданком б) сумою в) множником г) різницею
2. Яке натуральне число передує числу 8397?
а) 8398 б) 8396 в) 7397 г)8397
3. Яка цифра стоїть у числі 8973548 у розряді десятків?
а) 8 б) 4 в) 7 г) 5
Середній рівень
4. Розв’язати рівняння: 7325 – х = 5977
5. Обчислити: 903 : 21
6. Перетворити 3 кілограми у грами
Достатній рівень
7. Земельну ділянку трикутної форми потрібно обгородити дротом. Скільки потрібно дроту, якщо одна сторона ділянки дорівнює 45 м, друга на 12 м довша за першу, а третя на 7 м коротша за другу?
Високий рівень
8. Обчисліть: 1019 + (82 – 784 : 14) · 7
Варіант 2
Початковий рівень
1. У рівності 55 - 15 = 40 число 40 є:
а) доданком б) сумою в) множником г) різницею
2. Яке натуральне число є наступним за числом 5389?
а) 5390 б) 5388 в) 5389 г)5391
3. Яка цифра одиниць стоїть у числі 97125?
а) 9 б) 2 в) 7 г) 5
Середній рівень
4. Розв’язати рівняння: х - 2225 = 947
5. Обчислити: 195 : 13
6. Перетворити 3 метри у дециметри
Достатній рівень
7. На залізничній станції стояло три товарних потяги. У першому потязі було 30 вагонів, у другому – на 5 вагонів більше, ніж у першому. Скільки всього вагонів було у трьох потягах, якщо у першому було на 10 вагонів менше, ніж у третьому?
Високий рівень
8. Обчисліть: 3895 - (97 – 729 : 27) · 38
Контрольна робота №1
Тема: Натуральні числа. Відрізок. Промінь. Пряма.
Варіант 1
Початковий та середній рівні
1. У якому з випадків записане число: сімдесят мільйонів сорок тисяч вісім?
а) 70 400 800; б) 70 040 008; в) 70 048 000; г) 70 004 080.
2. У якому з наведених чисел цифра 0 стоїть у розряді сотень тисяч?
а) 429 058; б) 510 943; в) 9 035 269; г) 9 408 157.
3. Точка С – середина відрізка АВ. Чому дорівнює відстань між точками А і В, якщо довжина відрізка АС дорівнює 4 см 6 мм?
а) 2 см 3 мм; б) 8 см 2 мм; в) 4 см 6 мм; г) 9 см 2 мм.
4. Скільки прямих можна провести через дві точки?
а) одну; б) дві; в) безліч; г) жодної.
5. На координатному промені праворуч від точки А(3) дев’ять разів підряд відклали одиничний відрізок і дістали точку В. Яка координата точки В?
а) В(9); б) В(11); в) В(13); г) В(12).
6. Яка з наведених нерівностей правильна?
а) 10110 > 11010; б) 11001 > 10111; в) 10101 < 10011; г) 11101 < 11011.
Достатній рівень
7. Накресліть пряму l і позначте на ній точки А і В, відстань між якими дорівнює 6 см 8 мм. Позначте на цій прямій точку К таку, щоб АК = 4 см. Чому дорівнює довжина відрізка КВ? Розгляньте всі можливі випадки.
8. На координатному промені позначено точку А(2) (дивись рисунок). Позначте на цьому промені точки В(1) і С(4) .
Високий рівень
9. Телеграфні стовпи розміщені на відстані 40 м один від одного. Яка відстань між п’ятим і сороковим стовпами?
Варіант 2
Початковий та середній рівні
1. У якому з випадків записане число: сорок мільйонів двісті тисяч шістнадцять?
а) 40 020 160; б) 40 200 160; в) 40 200 016; г) 4 020 016.
2. У якому з наведених чисел цифра 0 стоїть у розряді десятків тисяч?
а) 40 153 728; б) 320 159; в) 408 519; г) 4 051 829.
3. Точка М – середина відрізка РК. Чому дорівнює відстань між точками
Р і К, якщо довжина відрізка МК дорівнює 6 см 8 мм?
а) 3 см 4 мм; б) 12 см 6 мм; в) 13 см 6 мм; г) 6 см 8 мм.
4. Скільки прямих можна провести через одну точку?
а) одну; б) дві; в) безліч; г) жодної.
5. На координатному промені ліворуч від точки В(11) вісім разів підряд відклали одиничний відрізок і дістали точку А. Яка координата точки А?
а) А(19); б) А(4); в) А(3); г) А(2).
6. Яка з наведених нерівностей правильна?
а) 22201 < 22022; б) 20202 < 20022; в) 22001 > 20222; г) 20220 > 22020.
Достатній рівень
7. Накресліть пряму m і позначте на ній точки А і В, відстань між якими дорівнює 5 см 8 мм. Позначте на цій прямій точку N таку, щоб ВN = 3 см. Чому дорівнює довжина відрізка АN? Розгляньте всі можливі випадки.
8. На координатному промені позначено точку В(3) (дивись рисунок). Позначте на цьому промені точки А(1) і С(4)
Високий рівень
9. Телеграфні стовпи розміщені на відстані 50 м один від одного. Яка відстань між десятим і тридцятим стовпами?
Контрольна робота №2
Тема: Додавання і віднімання натуральних чисел
Варіант 1
Початковий та середній рівні
1. Чому дорівнює сума чисел 359 602 і 10 040 508?
а) 10 399 100; б) 45 900 708; в) 10 400 110; г) 13 636 528.
2. Яке число більше від числа 37 050 на 1125?
а) 35 925; б) 38 175; в) 48 300; г) 36 075.
3. Знайдіть різницю чисел 49 395 001 і 4 059 390.
а) 45 335 611; б) 40 336 600; в) 53 881 391; г) 45 336 511.
4. На скільки число 25 037 більше від числа 14 036?
а) 11 001; б) 39 073; в) 11 901; г) 10 991.
5. Яке число на 10 001 менше від суми чисел 11 006 і 18 894?
а) 20 000; б) 18 999; в) 21 001; г) 19 899.
6. Довжина ламаної АВСDЕ дорівнює 240 см, причому ВС = 71 см,
СD = 36 см, DЕ = 69 см. Чому дорівнює довжина АВ?
а) 64 см; б) 58 см; в) 66 см; г) 62 см.
Достатній рівень
7. Обчисліть найбільш зручним способом:
а) 3001 + (748 + 999); б) (8375 + 96) – 275.
8. Пшениці зібрали 285 453 т, що на 9876 т більше, ніж жита. Скільки тонн пшениці та жита зібрали разом?
Високий рівень
9. Як зміниться різниця двох чисел, якщо зменшуване збільшити на 241, а від’ємник збільшити на 253?
Варіант 2
Початковий та середній рівні
1. Чому дорівнює сума чисел 489 703 і 20 401 037?
а) 20 890 740; б) 69 371 337; в) 20 880 730; г) 24 298 067.
2. Яке число більше від числа 28 040 на 1315?
а) 26 725; б) 28 355; в) 27 035; г) 29 355.
3. Знайдіть різницю чисел 37 864 003 і 8 076 250.
а) 28 589 757; б) 29 787 753; в) 29 876 653; г) 28 789 847.
4. На скільки число 37 025 більше від числа 19 036?
а) 18 089; б) 17 999; в) 17 989; г) 56 061.
5. Яке число на 3003 менше від суми чисел 12 993 і 17 007?
а) 16 997; б) 26 997; в) 33 003; г) 23 030.
6. Довжина ламаної KLMNP дорівнює 210 см, причому KL = 37 см,
MN = 45 см, NP = 57 см. Чому дорівнює довжина LM?
а) 69 см; б) 73 см; в) 67 см; г) 71 см.
Достатній рівень
7. Обчисліть найбільш зручним способом:
а) 2011 + (756 + 989); б) (9429 + 87) – 329.
8. У місті А проживає 359 126 жителів, що на 15 139 жителів більше, ніж у місті N . Скільки людей проживає в обох містах разом?
Високий рівень
9. Як зміниться різниця двох чисел, якщо зменшуване збільшити на 341, а від’ємник збільшити на 243?
Контрольна робота №3
Тема: Кут. Множення натуральних чисел
Варіант 1
Початковий та середній рівні
1. Кут АОВ – тупий. Яке з наведених чисел може бути градусною мірою кута АОВ?
а) 39о; б) 78о; в) 119о; г) 89о.
2. Промінь NL – бісектриса кута MNK. MNL = 88о. Знайдіть величину кута MNK.
а) 44о; б) 166о; в) 176о; г) 88о.
3. Промінь СМ ділить розгорнутий кут BCF на два кути, один з яких гострий. Визначте вид другого кута.
а) гострий; б) тупий; в) прямий; г) визначити неможливо.
4. Знайдіть добуток чисел 235 і 4009.
а) 4244; б) 96 115; в) 942 115; г) 132 925.
5. Спростіть вираз 20а + а.
а) 20а; б) 20а2; в) 21а; г) 40а.
6. Обчисліть: 92. а) 18; б) 64; в) 49; г) 81.
Достатній рівень
7. З вершини прямого кута MNK проведено два промені NA і NB так, що MNB = 73о, KNA = 50о. Обчисліть градусну міру кута ANB (дивись рисунок).
8. Обчисліть зручним способом: (7 · 638) · 8 + 14 · (362 · 4).
Високий рівень
9. Волейбольну секцію відвідують 45 учнів, що втричі менше, ніж баскетбольну і хокейну секції разом, а футбольну секцію відвідують удвічі більше учнів, ніж волейбольну, хокейну і баскетбольну секції разом. Скільки всього учнів відвідують ці спортивні секції?
Варіант 2
Початковий та середній рівні
1. Кут MPN – гострий. Яке з наведених чисел може бути градусною мірою кута MPN?
а) 91о; б) 121о; в) 32о; г) 175о.
2. Промінь ОС – бісектриса кута АОВ. ВОС = 76о. Знайдіть величину кута АОВ.
а) 38о; б) 162о; в) 148о; г) 152о.
3. Промінь РК ділить розгорнутий кут АРN на два кути, один з яких тупий. Визначте вид другого кута.
а) гострий; б) тупий; в) прямий; г) визначити неможливо.
4. Знайдіть добуток чисел 325 і 3007.
а) 3332; б) 99 775; в) 706 645; г) 977 275.
5. Спростіть вираз 10b + b.
а) 10b2; б) 10b; в) 20b; г) 11b.
6. Обчисліть: 82. а) 16; б) 36; в) 48; г) 64.
Достатній рівень
7. З вершини розгорнутого кута AFM проведено два промені FP і FL так, що AFP = 120о, MFL = 122о. Знайдіть градусну міру кута LFP (дивись рисунок).
8. Обчисліть зручним способом: 8 · (736 · 9) + (18 · 264) · 4.
Високий рівень
9. На овочеву базу привезли буряки, картоплю, моркву й капусту. Буряків привезли 800 кг, що вдвічі менше, ніж капусти і моркви разом, а картоплі – втричі більше, ніж буряків, моркви і капусти разом. Скільки всього кілограмів овочів привезли на базу?
Контрольна робота №4
Тема: Ділення натуральних чисел
Варіант 1
Початковий та середній рівні
1. Знайдіть частку чисел 3857 і 19.
а) 23; б) 203; в) 223; г) 93.
2. Яке з чисел дістанемо, якщо число 36 зменшимо в 36 разів?
а) 36; б) 0; в) 1; г) 1296.
3. Знайдіть ділене, якщо дільник дорівнює 11, неповна частка – 2, остача – 5.
а) 57; б) 21; в) 77; г) 27.
4. Значення якого з наведених виразів не дорівнює 10, якщо а = 7?
а) а : 7 + 9; б) 7 + а : 1; в) (а + 13) : 2; г) 0 : а + 10.
5. У якому з наведених випадків записано добуток числа 9 і суми чисел а і b?
а) 9а + b; б) 9 + a + b; в) 9ab; г) 9(a + b).
6. Частка чисел а і b дорівнює 16. Чому дорівнює частка чисел 2а і b?
а) 16; б) 8; в) 32; г) 1.
Достатній рівень
7. Виконайте ділення: 3298 : 235.
8. Запишіть у вигляді числового виразу частку числа 3216 і суми чисел 38 і 29. Знайдіть значення цієї частки.
Високий рівень
9. У супермаркет завезли а т цукру розфасованого в мішки по 50 кг і b т борошна, розфасованого в мішки по 60 кг. Скільки всього мішків з цукром і борошном завезли в супермаркет? Складіть вираз і обчисліть його значення, якщо а = 1, b = 3.
Варіант 2
Початковий та середній рівні
1. Знайдіть частку чисел 3485 і 17.
а) 25; б) 215; в) 2005; г) 205.
2. Яке з чисел дістанемо, якщо число 49 зменшимо в 49 разів?
а) 0; б) 49; в) 1; г) 2401.
3. Знайдіть ділене, якщо дільник дорівнює 9, неповна частка – 5, остача – 3.
а) 72; б) 48; в) 32; г) 17.
4. Значення якого з наведених виразів не дорівнює 5, якщо а = 10?
а) а : 10 + 4; б) а : 1 - 5; в) (а - 5) : 5; г) 0 : а + 5.
5. У якому з наведених випадків записано добуток числа 11 і суми чисел p і q?
а) 11p + q; б) 11 + pq; в) (11 + p) · q; г) 11(p + q).
6. Частка чисел а і b дорівнює 15. Чому дорівнює частка чисел 3а і b?
а) 5; б) 15; в) 1; г) 45.
Достатній рівень
7. Виконайте ділення: 3785 : 315.
8. Запишіть у вигляді числового виразу частку числа 3087 і суми чисел 27 і 36. Знайдіть значення цієї частки.
Високий рівень
9. На складі було а ц апельсинів, розкладених у ящики по 30 кг і b ц бананів, розкладених у ящики по 20 кг. Скільки всього ящиків з апельсинами і бананами було на складі? Складіть вираз і обчисліть його значення, якщо а = 3, b = 5.
Контрольна робота №5
Тема: Рівняння
Варіант 1
Початковий та середній рівні
1. У якому з наведених випадків записано рівняння?
а) 3 + 5х; б) 13 – 2 = 11; в) 4х + 5 = 25; г) 8(10 – 4) = 48.
2. Яке з чисел є коренем рівняння (139 – х) + 28 = 114?
а) 53; б) 3; в) 47; г) 81.
3. Коренем якого з наведених рівнянь є число 6?
а) х + 6 = 6; б) 6х + х = 36; в) х + 27х = 168; г) 32х – х = 192.
4. Які з чотирьох рівнянь:
1) х + 58 = 70; 2) 12 · х = 132; 3) 156 : х = 13; 4) х – 112 = 100
мають однакові корені?
а) перше і друге; б) перше і третє; в) друге і четверте; г) третє і четверте.
5. Розв’яжіть рівняння 15х + 15 = 225.
а) 15; б) 1; в) 14; г) 10.
6. Площа вітальні в 2 рази більша від площі кухні. Знайдіть площу кухні, якщо вона на 10 м2 менша від площі вітальні. Яке з наведених рівнянь відповідає умові задачі, якщо через х позначено площу кухні?
а) х + 2 + х = 10; б) х : 2 + х = 10; в) х – 2 + х = 10; г) 2х – х = 10.
Достатній рівень
7. Розв’яжіть рівняння 17 · (3х + 14) = 238.
8. У магазин завезли 540 кг огірків, помідорів і картоплі, причому помідорів було удвічі більше, ніж огірків, а картоплі стільки, скільки помідорів і огірків разом. Скільки кілограмів овочів кожного виду завезли в магазин?
Високий рівень
9. Скількома способами можна скласти список із 7 прізвищ?
Варіант 2
Початковий та середній рівні
1. У якому з наведених випадків записано рівняння?
а) 10х + 4; б) 7 + 9 = 16; в) 25х - х; г) 13х + 1 = 14.
2. Яке з чисел є коренем рівняння (х + 158) - 73 = 110?
а) 25; б) 190; в) 72; г) 39.
3. Коренем якого з наведених рівнянь є число 8?
а) х - 8 = 8; б) х + 8 : х = 16; в) 25х - х = 200; г) х + 18х = 152.
4. Які з чотирьох рівнянь:
1) 130 - х = 110; 2) х + 35 = 46; 3) 154 : х = 14; 4) х – 36 = 47
мають однакові корені?
а) перше і друге; б) перше і четверте; в) друге і третє; г) друге і четверте.
5. Розв’яжіть рівняння 17х + 17 = 289.
а) 17; б) 8; в) 16; г) 1.
6. Швидкість велосипедиста в 3 рази більша від швидкості пішохода. Знайдіть швидкість пішохода, якщо вона на 10 км/год менша від швидкості велосипедиста. Яке з наведених рівнянь відповідає умові задачі, якщо через х позначено швидкість пішохода?
а) х + 3 + х = 10; б) х : 3 + х = 10; в) 3х + х = 10; г) 3х – х = 10.
Достатній рівень
7. Розв’яжіть рівняння 18 · (16 - 7х) = 288.
8. На пароплаві було 240 пасажирів, причому чоловіків було втричі менше, ніж жінок, а дітей стільки, скільки чоловіків і жінок разом. Скільки було на пароплаві чоловіків, жінок і дітей окремо?
Високий рівень
9. Скількома способами можна розставити на полиці 7 підручників?
Контрольна робота №6
Тема: Прямокутник. Квадрат. Трикутник. Прямокутний паралелепіпед
Варіант 1
Початковий та середній рівні
1. Знайдіть периметр прямокутника, сторони якого дорівнюють 7 см і 3 см.
а) 10 см; б) 20 см; в) 21 см; г) 40 см.
2. Знайдіть площу квадрата, якщо його периметр дорівнює 12 см.
а) 9 см2; б) 16 см2; в) 12 см2 г) 36 см2.
3. Знайдіть периметр рівнобедреного трикутника, в якому основа дорівнює
8 см, а бічна сторона – 5 см.
а) 21 см; б) 13 см; в) 18 см; г) 40 см.
4. Знайдіть об’єм прямокутного паралелепіпеда, виміри якого дорівнюють
2 см, 3 см і 5 см. а) 10 см3; б) 30 см3; в) 90 см3; г) 45 см3.
5. Знайдіть ребро куба, якщо його об’єм дорівнює 1000 см3.
а) 20 см; б) 100 см; в) 30 см; г) 10 см.
6. Який знак треба поставити замість зірочки: 3 м 7 см * 370 см?
а) >; б) <; в) =; г) визначити неможливо.
Достатній рівень
7. Довжина прямокутника дорівнює 12 см, а його периметр – 40 см. Знайдіть площу прямокутника.
8. Довжина класної кімнати 7 м, ширина 5 м, висота 3 м. У ній навчається
21 учень. Скільки кубічних метрів повітря припадає на одного учня?
Високий рівень
9. Знайдіть об’єм прямокутного паралелепіпеда (дивись рисунок), якщо площа грані МВСК дорівнює 24 см2, площа грані NМВА – 8 см2, а спільне ребро ВМ – 4 см.
Варіант 2
Початковий та середній рівні
1. Знайдіть периметр прямокутника, сторони якого дорівнюють 9 см і 6 см.
а) 15 см; б) 54 см; в) 30 см; г) 24 см.
2. Знайдіть площу квадрата, якщо його периметр дорівнює 28 см.
а) 16 см2; б) 49 см2; в) 14 см2 г) 20 см2.
3. Знайдіть периметр рівнобедреного трикутника, в якому основа дорівнює
7 см, а бічна сторона – 8 см.
а) 15 см; б) 22 см; в) 23 см; г) 25 см.
4. Знайдіть об’єм прямокутного паралелепіпеда, виміри якого дорівнюють
3 см, 4 см і 5 см.
а) 17 см3; б) 30 см3; в) 60 см3; г) 75 см3.
5. Знайдіть ребро куба, якщо його об’єм дорівнює 125 см3.
а) 25 см; б) 5 см; в) 10 см; г) 15 см.
6. Який знак треба поставити замість зірочки: 3 кг 5 г * 3050 г?
а) >; б) <; в) =; г) визначити неможливо.
Достатній рівень
7. Ширина прямокутника дорівнює 7 см, а його периметр – 30 см. Знайдіть площу прямокутника.
8. Довжина кабінету 6 м, ширина 4 м, висота 3 м. У кабінеті працюють
9 осіб. Скільки кубічних метрів повітря припадає на одну особу?
Високий рівень
9. Знайдіть об’єм прямокутного паралелепіпеда (дивись рисунок), якщо площа грані АВСD дорівнює 12 см2, площа грані BCFN – 6 см2, а довжина спільного ребра ВC дорівнює 2 см.
Контрольна робота №7
Тема: Звичайні дроби
Варіант 1
Початковий та середній рівні
1. Яка з наведених нерівностей неправильна?
а) > ; б) 1 < ; в) < 1; г) > .
2. Значення якого з наведених виразів є неправильним дробом?
а) б) в) г)
3. Яка з наведених рівностей неправильна?
а) б) в) г)
4. У парку росте 72 дерева, з них становлять каштани. Скільки каштанів росте в парку? а) 27; б) 24; в) 32; г) 21.
5. Іринка прочитала 56 сторінок, що становлять книжки. Скільки сторінок у книжці? а) 92; б) 100; в) 88; г) 96.
6. Значення якого з наведених виразів дорівнює ?
а) 1 - ; б) ; в) ; г) .
Достатній рівень
7. Знайдіть усі натуральні значення а, при яких є правильною нерівність
< < .
8. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 48 см. Довжина основи становить периметра. Яку частину периметра становить довжина бічної сторони?
Високий рівень
9. При яких натуральних значеннях т дріб дорівнює одиниці?
Варіант 2
Початковий та середній рівні
1. Яка з наведених нерівностей неправильна?
а) > ; б) 1 < ; в) < 1; г) > .
2. Значення якого з наведених виразів є неправильним дробом?
а) б) в) г)
3. Яка з наведених рівностей неправильна?
а) б) в) ; г)
4. У книзі 108 сторінок, з них займають ілюстрації. Скільки сторінок займають ілюстрації? а) 36; б) 18; в) 32; г) 24.
5. Рибалка спіймав 12 окунів, що становить усього вилову. Скільки всього рибин спіймав рибалка? а) 24; б) 30; в) 18; г) 32.
6. Значення якого з наведених виразів дорівнює ?
а) - ; б) ; в) ; г) .
Достатній рівень
7. Знайдіть усі натуральні значення а, при яких є правильною нерівність
< < .
8. Довжина бічної сторони рівнобедреного трикутника дорівнює 9 см і становить периметра трикутника. Яку частину периметра становить довжина основи?
Високий рівень
9. При яких натуральних значеннях т дріб дорівнює одиниці?
Контрольна робота №8
Тема: Десятковий дріб. Додавання та віднімання десяткових дробів.
Варіант 1
Початковий та середній рівні
1. Запишіть у вигляді десяткового дробу число .
а) 3,17; б) 3,017; в) 3,0017; г) 0,317.
2. Подайте в кілометрах 1 км 1 дм.
а) 1,01 км; б) 1,001 км; в) 1,0001 км; г) 1,00001 км.
3. Яке з наведених чисел найменше?
а) 1,0909009; б) 1,9090099; в) 1,9090909; г) 1,09099099.
4. Яке з наведених чисел дістанемо, округливши до сотих дріб 1,309?
а) 1,4; б) 1,3; в) 1,31; г) 1,3010.
5. Знайдіть суму чисел 54,36 і 3,2.
а) 54,68; б) 57,56; в) 86,36; г) 57,38.
6. На скільки число 19,07 більше від числа 8,3?
а) 10,77; б) 27,37; в) 11,04; г) 12,24.
Достатній рівень
7. Одна зі сторін трикутника дорівнює 8,7 см, що на 0,4 см більше за другу сторону і на 0,8 см менше від третьої. Знайдіть периметр трикутника.
8. Укажіть три числа, кожне з яких більше від 9,37 і менше від 9,39.
Високий рівень
9. Укажіть кількість натуральних чисел, менших від кореня рівняння
(8,73 + х) – 2,73 = 11,98.
Варіант 2
Початковий та середній рівні
1. Запишіть у вигляді десяткового дробу число .
а) 0,538; б) 5,38; в) 5,038; г) 5,0038.
2. Подайте в метрах 2 м 2 мм.
а) 2,2 м; б) 2,002 м; в) 2,02 м; г) 2,0002 м.
3. Яке з наведених чисел найбільше?
а) 1,0909009; б) 1,9090099; в) 1,9090909; г) 1,09099099.
4. Яке з наведених чисел дістанемо, округливши до сотих дріб 9,809?
а) 10,9; б) 9,8; в) 9,8010; г) 9,81.
5. Знайдіть суму чисел 67,24 і 2,6.
а) 67,5; б) 93,24; в) 69,84; г) 69,3.
6. На скільки число 18,06 більше від числа 9,7?
а) 8,36; б) 9,76; в) 27,76; г) 8,76.
Достатній рівень
7. Одна зі сторін трикутника дорівнює 10,5 см, що на 0,8 см більше за другу сторону і на 1,7 см менше від третьої. Знайдіть периметр трикутника.
8. Укажіть три числа, кожне з яких більше за 0,73 і менше від 0,75.
Високий рівень
9. Укажіть кількість натуральних чисел, менших від кореня рівняння
(10,63 + х) – 3,63 = 12,89.
Контрольна робота №9
Тема: Множення та ділення десяткових дробів.
Варіант 1
Початковий та середній рівні
1. Скільки цифр після коми в добутку чисел 9,3571 і 0,426?
а) дев’ять; б) п’ять; в) сім; г) чотири.
2. Якому з чисел дорівнює добуток 0,007 і 600?
а) 0,42; б) 42; в) 0,042; г) 4,2.
3. У скільки разів число 3,06 більше за число 0,6?
а) у 5 разів; б) у 6 разів; в) у 6,5раза; г) у 5,1 раза.
4. Яке число у 1000 разів менше від числа 0,2?
а) 0,02; б) 0,0002; в) 500; г) 200.
5. Знайдіть сторону квадрата, периметр якого дорівнює 20,4 см.
а) 5 см; б) 81,6 см; в) 5,1 см; г) 5,01 см.
6. Турист рухається зі швидкістю 4,8 км/год. Яку відстань він пройде за
2,4 год?
а) 2 км; б) 10 км; в) 11,52 км; г) 12,2 км.
Достатній рівень
7. Спростіть вираз 3,58а + 0,02а + 46 і знайдіть його значення, якщо а = 1,5.
8. Обчисліть зручним способом:
а) 0,125 · 0,12 · 10 · 8;
б) 0,96 · 7,22 + 2,78 · 0,96 + 2,4.
Високий рівень
9. Якби у фермера було 4 корови, то в нього залишилося б 2,8 т заготовленого сіна, а якби у нього було 7 корів, то йому б не вистачило 0,8 т сіна. Скільки тонн сіна з’їдає одна корова?
Варіант 2
Початковий та середній рівні
1. Скільки цифр після коми в добутку чисел 1,3874 і 0,596?
а) дев’ять; б) одна; в) сім; г) чотири.
2. Якому з чисел дорівнює добуток 0,009 і 800?
а) 720; б) 7,2; в) 72; г) 0,72.
3. У скільки разів число 24,8 більше за число 0,8?
а) у 3,1 раза; б) у 30 разів; в) у 31 раз; г) у 3 рази.
4. Яке число у 1000 разів більше, ніж число 0,05?
а) 5; б) 200; в) 500; г) 50.
5. Знайдіть сторону квадрата, периметр якого дорівнює 18,2 см.
а) 4,55 см; б) 5,45 см; в) 72,8 см; г) 7,2 см.
6. Велосипедист рухається зі швидкістю 9,6 км/год. Яку відстань він проїде за 3,2 год?
а) 3 км; б) 30,72 км; в) 3,2 км; г) 30,2 км.
Достатній рівень
7. Спростіть вираз 2,37а + 0,03а + 84 і знайдіть його значення, якщо а = 1,5.
8. Обчисліть зручним способом:
а) 50 · 1,25 · 0,1 · 8;
б) 0,75 · 6,33 + 3,67 · 0,75 + 1,5.
Високий рівень
9. Якщо пошити 3 костюми, то залишиться 2,6 м тканини, а для того щоб пошити 5 костюмів, не вистачить 2,2 м тканини. Скільки тканини необхідно для того, щоб пошити один костюм?
Контрольна робота №10
Тема Відсотки.
Варіант 1
Початковий та середній рівні
1. Запишіть 1,35 % у вигляді десяткового дробу.
а) 0,135; б) 1,35; в) 0,0135; г) 13,5.
2. Сплав містить мідь і цинк. Цинк становить 9 % сплаву. Скільки відсотків сплаву становить мідь?
а) 90 %; б) 99 %; в) 91 %; г) 81 %.
3. Знайдіть 3 % від числа 150. а) 50; б) 5; в) 45; г) 4,5.
4. Знайдіть число, якщо відомо, що 16 % його дорівнюють 80.
а) 400; б) 600; в) 500; г) 800.
5. У школі навчаються 1200 учнів, з них 14 % становлять п’ятикласники. Скільки учнів навчаються в п’ятих класах?
а) 162 учні; б) 174 учні; в) 156 учнів; г) 168 учнів.
6. Насос перекачав до басейну 48 м2 води, що становить 60 % об’єму басейну. Який об’єм басейне?
а) 72 м2; б) 60 м2; в) 96 м2; г) 80 м2.
Достатній рівень
7. Огірки містять 95 % води. Скільки кілограмів води у 20 кг огірків?
8. За три дні продали 48 кг бананів. Першого дня продали 35 % усіх бананів. Кількість бананів, проданих першого дня, становить 80 % кількості бананів, проданих другого дня. Скільки кілограмів бананів продали третього дня?
Високий рівень
9. Першого дня турист пройшов 20 % усього шляху, а другого – 60 % остачі, а третього – решту 24 км. Знайдіть довжину шляху, який подолав турист за три дні.
Варіант 2
Початковий та середній рівні
1. Запишіть 1,75 % у вигляді десяткового дробу.
а) 0,175; б) 0,25; в) 0,0175; г) 17,5.
2. Розчин містить цукор і воду. Цукор становить 36 % розчину. Скільки відсотків розчину становить вода?
а) 64 %; б) 74 %; в) 0,36 %; г) 136 %.
3. Знайдіть 7 % від числа 210. а) 30; б) 14,7; в) 3; г) 147.
4. Знайдіть число, якщо відомо, що 18 % його дорівнюють 45.
а) 250; б) 225; в) 180; г) 90.
5. У магазин завезли 2400 кг фруктів, з них 12 % становили банани. Скільки кілограмів бананів завезли до магазину?
а) 408 кг; б) 372 кг; в) 288 кг; г) 296 кг.
6. Відомо, що 85 грн становлять 34 % певної суми. Знайдіть цю суму.
а) 150 грн; б) 200 грн; в) 250 грн; г) 300 грн.
Достатній рівень
7. Полуниця містить 6 % цукру. Скільки кілограмів цукру у 12 кг полуниці?
8. На присадибній ділянці ростуть смородина, малина та аґрус – усього 60 кущів. Малина становить 35 % усієї кількості кущів. Кількість кущів малини становить 70 % кількості кущів смородини. Скільки кущів аґрусу на присадибній ділянці?
Високий рівень
9. За перший день тракторна бригада зорала 30 % площі всього поля, за другий – 75 % остачі, а за третій – решту 42 га. Знайдіть площу поля.
Контрольна робота №11
Тема Масштаб. Середнє арифметичне.
Варіант 1
Початковий та середній рівні
1. Масштаб плану 1 : 2500. Яка відстань між пунктами А і В, якщо відстань між зображеннями цих пунктів на плані становить 1,5 см?
а) 3750 м; б) 37,5 м; в) 275 м; г) 27500 см.
2. Відстань між містами 360 км. Знайдіть відстань між зображеннями цих міст на карті, масштаб якої 1 : 18 000 000.
а) 0,2 см; б) 2 см; в) 5 см; г) 0,5 см.
3. Знайдіть масштаб карти, якщо відстань між містами дорівнює 3500 км, а відстань між їх зображеннями на карті – 7 см.
а) 1 : 50 000 000; б) 1 : 500; в) 1 : 5 000 000; г) 1 : 5000.
4. Знайдіть середнє арифметичне чисел 32; 35; 44; 22.
а) 33,25; б) 32,35; в) 23,53; г) 25,33.
5. Середнє арифметичне шести чисел дорівнює 12,6. Чому дорівнює сума цих чисел? а) 2,1; б) 75,6; в) 72,36; г) 73,26.
6. Павлик має такі результати зі стрибків у довжину: 3,9 м; 4 м; 3,7 м; 4,2 м. обчисліть середній результат стрибка.
а) 15,8 м; б) 4 м; в) 3,95 м; г) 4,1 м.
Достатній рівень
7. З поля площею 3 га зібрали врожай пшениці 94,5 ц, а з поля площею 9 га зібрали 310,5 ц пшениці. Обчисліть середній урожай пшениці з 1 га.
8. Рибалка піймав 20 коропів. П’ять коропів важило по 0,85 кг, чотири – по 0,36 кг, три – по 0,94 кг і решта – по 0,62 кг. Знайдіть середню масу коропів. Результат округліть до сотих.
Високий рівень
9. Середнє арифметичне п’яти чисел дорівнює 2,3, а середнє арифметичне трьох інших дорівнює 1,9. Знайдіть середнє арифметичне цих восьми чисел.
Варіант 2
Початковий та середній рівні
1. Масштаб плану 1 : 3500. Яка відстань між пунктами А і В, якщо відстань між зображеннями цих пунктів на плані становить 1,5 см?
а) 525 см; б) 52,5 м; в) 5250 м; г) 525 км.
2. Відстань між містами 300 км. Знайдіть відстань між зображеннями цих міст на карті, масштаб якої 1 : 15 000 000.
а) 0,2 см; б) 2 см; в) 5 см; г) 0,5 см.
3. Знайдіть масштаб карти, якщо відстань між містами дорівнює 3600 км, а відстань між їх зображеннями на карті – 9 см.
а) 1 : 40 000 000; б) 1 : 400; в) 1 : 4 000 000; г) 1 : 4000.
4. Знайдіть середнє арифметичне чисел 12; 25; 42; 54.
а) 32,35; б) 33,25; в) 23,53; г) 25,33.
5. Середнє арифметичне чотирьох чисел дорівнює 16,4. Чому дорівнює сума цих чисел? а) 4,1; б) 64,16; в) 65,6; г) 32,8.
6. Наталка у змаганнях з фігурного катання на ковзанах одержала такі оцінки: 5,6; 5,8; 5,2; 5,4. Обчисліть середню оцінку Наталки.
а) 5,5; б) 4 ; в) 5; г) 4,5.
Достатній рівень
7. З ділянки площею 20 а зібрали 39,2 ц картоплі, а з ділянки площею 10 а зібрали 19 ц картоплі. Обчисліть середній урожай картоплі з 1 га.
8. З баштану принесли 20 динь. Дві дині важили по 2,4 кг, чотири – по 2,8 кг, шість – по 2,2 кг і решта – по 2,3 кг. Знайдіть середню масу динь. Результат округліть до десятих.
Високий рівень
9. Середнє арифметичне трьох чисел дорівнює 2,5, а середнє арифметичне двох інших дорівнює 1,7. Знайдіть середнє арифметичне цих п’яти чисел.
Підсумкова контрольна робота
Варіант 1
Початковий та середній рівні
1. Яке з наведених чисел є натуральним?
а) 12,5; б) 0; в) ; г) 137.
2. Яка з наведених рівностей правильна, якщо А – тупий?
а) А = 900; б) А = 1800; в) А = 1080; г) А = 730.
3. Порівняйте значення А і В, якщо А = 125009 + 3025090, В = 30002 · 103.
а) А < В; б) А = В; в) А > В; г) порівняти неможливо.
4. Чому дорівнює значення виразу ?
а) ; б) ; в) ; г) .
5. Округліть число 0,1509 до десятих.
а) 0,1; б) 0,2; в) 0,15; г) 0,151.
6. Власна швидкість катера 19,8 км/год, а швидкість течії річки 2,1 км/год. Яку відстань подолає катер, рухаючись 3 год за течією річки?
а) 65,7 км; б) 60,03 км; в) 53,1 км; г) 59,4 км.
Достатній рівень
7. Довжина прямокутника дорівнює 80 см, а ширина складає 80 % довжини. Знайдіть периметр і площу прямокутника.
8. Знайдіть числа, яких не вистачає в ланцюжку обчислень:
4,6 12,88 16,3 2,5.
Високий рівень
9. У трьох рулонах 146,8 м тканини, причому в другому рулоні на 18,4 м більше, ніж у першому, а в третьому вдвічі, ніж у першому. Скільки метрів тканини було в середньому в одному рулоні?
Варіант 2
Початковий та середній рівні
1. Яке з наведених чисел є натуральним?
а) 12,5; б) 0; в) ; г) 137.
2. Яка з наведених рівностей правильна, якщо А – тупий?
а) А = 900; б) А = 1800; в) А = 1080; г) А = 730.
3. Порівняйте значення А і В, якщо А = 125009 + 3025090, В = 30002 · 103.
а) А < В; б) А = В; в) А > В; г) порівняти неможливо.
4. Чому дорівнює значення виразу ?
а) ; б) ; в) ; г) .
5. Округліть число 0,1509 до десятих.
а) 0,1; б) 0,2; в) 0,15; г) 0,151.
6. Власна швидкість катера 19,8 км/год, а швидкість течії річки 2,1 км/год. Яку відстань подолає катер, рухаючись 3 год за течією річки?
а) 65,7 км; б) 60,03 км; в) 53,1 км; г) 59,4 км.
Достатній рівень
7. Довжина прямокутника дорівнює 80 см, а ширина складає 80 % довжини. Знайдіть периметр і площу прямокутника.
8. Знайдіть числа, яких не вистачає в ланцюжку обчислень:
4,6 12,88 16,3 2,5.
Високий рівень
9. У трьох рулонах 146,8 м тканини, причому в другому рулоні на 18,4 м більше, ніж у першому, а в третьому вдвічі, ніж у першому. Скільки метрів тканини було в середньому в одному рулоні?